NE DOBJUK KI! Avagy másrahasznosítás

Cégünk ötlet-sorozatot indított el idén. Terveink szerint semmi nem kerül a kukába, a hulladékból is értékes és hasznos tárgyak lesznek!Az ARGITAL Magyarország tengeri zöld agyagból, vadon termő gyógynövényekből készült biokozmetikumokat forgalmaz Szicíliából.  Az ARGITAL természetes kozmetikumok nem tartalmaznak kémiai összetevőket, sem mesterséges tartósítószereket.  A szellem, a test és a lélek harmóniáját szolgálják.De nemcsak az egészséges kozmetikai termékeket tartjuk fontosnak, hanem a klíma- és környezetvédelmet is, ezért úgy döntöttünk, hogy a webes  megrendelések és termékeik csomagolását sem szeretnénk felesleges hulladékként a kukában látni.

A dobozok, csomagolások, térkitöltő anyagok, a termékek kis dobozai, műanyagflakonok újra és másképp felhasználásához az ötleteket és a megvalósítást Kozári Ritára bíztuk, aki évtizedek óta foglalkozik a már használt vagy kidobásra ítélt anyagok újratervezésével.

A webes csomagolásokhoz, ami a biokozmetikumokkal érkezik a vásárlóhoz, mellékelünk egy ajánlást leírással, képekkel, hogy mit lehet alkotni a dobozokból, a göngyölegbőlA NE DOBJUK KI! ötletek alapján minden egyes papír, karton, fólia, műanyag felhasználható még újra és némi kézügyességgel másképp is.

Ezzel a programmal gondoskodunk arról, hogy a csomagolások, a termékek dobozai, anyagai nem hulladékok lesznek, hanem új tárgyakat (lámpaburát, varrós dobozt, játékfigurákat és sok minden mást) készíthet belőle a vásárló. Nem mellesleg hasznos és jó időtöltés a felnőtteknek és a gyerekeknek is, fejleszti a kézügyességet, a kreativitást, a környezettudatosságot.  A közös alkotás, a családdal együtt töltött idő pedig élmény mindenkinek.

Az Argital termékek kibontása és használata után így üres maradhat a kukánk, egyáltalán nem marad hulladék,  csak az egészséges, kisimult, ápolt bőr és a jó érzés, hogy tettünk valamit a környezetünkért, a bolygóért, ahol élünk.

Lámpabúra, varródoboz vagy játék is lehet a csomagolásból

Újrahasznosítás után itt a „Másrahasznosítás”, az Upcycling

2027-ig évente átlagosan 6 százalékkal nő a környezetbarát csomagoló anyagok aránya a világban – a többi között ezt prognosztizálta az amerikai Grand View Research, kutatócég. A piac méretét jól példázza, hogy már a koronavírus járvány előtt, 2019-ben mintegy 258 milliárd dollárt tett ki az újrahasznosítható anyagok forgalma ezen a területen.

A csomagolóipar zöldebbé válásával párhuzamosan hódít az úgynevezett upcycling irányzat is, ami arra alapoz, hogy a csomagolóanyagot a vásárló maga hasznosíthassa újra. Magyarországon az első fecske egy biokozmetikai webshop, amelyik október közepétől az upcycling jegyében postázza a megrendelt termékeket.

Az Argital termékek kibontása és használata után így üres maradhat a kukánk, egyáltalán nem marad hulladék,  csak az egészséges, kisimult, ápolt bőr és a jó érzés, hogy tettünk valamit a környezetünkért, a bolygóért, ahol élünk.

Eldobod vagy feldobod?

A kreativitás és a környezetvédelem szerelemgyereke – így is nevezték már találóan az upcyclingot. Az irányzat régóta népszerű elfoglaltságnak számít a divattervezők, ékszerkészítők körében, akik egy-egy kidobott ruhát, tárgyat gondolnak újra. Ez a felelős hozzáállás egyre inkább a versenyszférába is beszivárog.

Ennek a jó példája az 1979-ben alapított Argital kozmetikai cég, amelynek a magyar forgalmazói október 15-től már kizárólag újra tervezhető csomagolóanyagban szállítják ki a megrendelt termékeket. „Ez azt jelenti, hogy minden vásárlónk, amikor kinyitja a csomagot, nemcsak a kívánt kozmetikumokat kaphatja meg, de egyúttal a megmaradt csomagolóanyagból, szabásminta segítségével egyedi tárgyakat is létrehozhat” – magyarázza Sárközy Ágota, a cég ügyvezető igazgatója.

"...megmaradt csomagolóanyagból, szabásminta segítségével egyedi tárgyakat is létrehozhat..."

Itt a Nullalom

„Ne dobjuk ki” – ennek a mottónak a jegyében dolgozta ki közel fél éven át a „Nullalom” névre keresztelt módszert az Argital kreatív csapata, kiegészülve Kozári Ritával, aki évtizedek óta foglalkozik a használt anyagok újratervezésével. Az olasz kozmetikumot rendelő ügyfelek a többi között lámpabúrát, varródobozt, játékfigurát vagy éppen mini házikót készíthetnek el a csomag átvételét követően, mindössze egy olló és némi ragasztó segítségével.

„Havonta 100–150 megrendelést veszünk fel a webshopban. Ez azt jelenti, hogy karácsonyig akár félezer magyar család lakását díszítheti olyan használati tárgy, aminek az alapanyaga korábban biztosan a kukában landolt volna” – jegyzi meg a szakember.

A XXI. századi lomeltakarítás

A cégnél – mint mondják – korábban is fontosnak tartották a felelősségvállalást. A 43 éve piacon lévő, világhírű márka termékfejlesztői például soha nem végeztek állatkísérleteket.  Ebbe a filozófiába illik bele az is, hogy a „másrahasznosítást” a hazai vállalkozások között ők vezetik be – teszi hozzá a cég ügyvezetője.„Sokan mondják, korunk digitális forradalma után a következő már a fenntarthatósági forradalom lesz. Ezt a gondolatot mi is osztjuk, és azt reméljük, hogy 2022-ig a magyar kereskedelmi szektor szereplői közül mind többen dolgoznak ki a miénkhez hasonló, ökolábnyom-csökkentő megoldásokat. Mi ennek örülnénk a legjobban” – jegyzi meg a vállalat magyarországi vezetője.

Érdekelnek további hasznos információk?

Iratkozz fel hírlevelünkre a legfrissebb információk, tippek és akciók miatt!

Kukába a környezetszennyező megoldásokkal…

Az úttörő megoldások bevezetésére a környezetvédelmi szakértők szerint is égető szükség van a felhalmozódó szemét miatt. Az Eurostat például egy korábbi felmérésében 174 kilogrammra becsülte azt a csomagolási hulladékot, amit egy uniós polgár évente maga után hagy.

Ötletek:

[/vc_section]